Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Madalyonun Öteki Yüzü 2 ( Kaptan Korsan Bey Amcalar )
#1
biricik-4-1490254569.jpg

26.08.2017
                          MADALYONUN ÖTEKİ YÜZÜ ( 2 )
                       Kaptan Korsan Bey Amcamlar

         Hiçbir zaman gündemden düşmeyen bir konudur Korsan ve Korsancılık…
Doğrudur ! Bir yapıtın hazırlanması , seçilmesi , önce ritmler , percussionlar ve basgitar ( alt yapı ) sonraki hafta yaylılar ( kemanlar, çello ve kontrabas’ta dahil olmak üzere ) ve ondan sonraki hafta da nefesliler ( kaval , ney , flüt , saksafon , trompetler gerekirse balaban veya tulum ) daha sonraki hafta renk sazlar ( akerdeon , kanun , solo gitar , bağlama ) bunların kaydı bittikten sonra  editler , düzenlemeler şimdi mix ve mastering olarak adlandırdığımız düzeltmeler ve parlatmalar yapılırdı. Daha sonra bu yapıt kasete çekilerek soliste gönderilirdi. Bir hafta içinde şarkılara çalışıp okuma kayıt  günü tespit edilmiş olarak stüdyoya davet edilirdi. Okuyucu ama 1 günde okur çıkar yada çeşitli sebeplerden dolayı birkaç günde okumayı bitirirdi . Bu arada iç -  dış mekanlarda fotoğrafları çekilirdi. Eserler fabrikada basılıp kapaklandıktan sonra , dağıtıma hazır hale getirilirdi… Bu aşamadan sonra da reklamı yapılır ve İstanbul başta olmak üzere Anadolu da ki tüm depolara dağıtılır ve plakçılarda raflardaki yerini alırdı. Buraya kadar kaleme aldıklarım ZAT-I MUHTEREMİN NA’MUHTEREM  kardeşinin mahkememe bana şahitlik yapmak üzere gelip aleyhime şahadet ederek 10 GÜN ÇALIŞTI GİTTİ beyanına KAPAK olsun… Smile Smile Smile

        *                   *                             *                             
            Evet tekrar konumuza dönüyoruz … Müzisyenlerin saatlerce verdiği emek… Olmadı baştan … Olmadı baştan … Tonmaisterlerin aletlerin başında sırf gözleri kapanmasın diye içtiği performans yükselticiler… Çay ocağındaki elemanların , sabah ezanlarına kadar o insancıklara taşıdığı , çaylar , kahveler , sular… Yani verdikleri emeği sizlere anlatamam… O aralarda zaten bu KORSAN konusu gündeme gelmeye başlamıştı. Çok enteresandır ki Cuma günleri tüm plak çalışması yapan müzisyenler gidip imza karşılığı o şirketten ücretlerini alıyorlardı. Şimdi buraya kadar herşey normal gözüküyor. Diyeceksiniz ki KORSAN bunun neresinde BİRİCİK ?  Şimdi o konuya geçiyorum…

           Gerek 45’lik , gerek LP yapımlarında tabi ki herşeyden önce eserler seçilirdi.
Birçok müzisyen ve söz yazarı eserlerini bir kasede çalıp okuyarak , ilgili plak şirketine bırakırlardı. Bazıları ise Levent’deki evimize bizzat gelerek ( Orhan Akdeniz -  Selahattin Cesur -  Özer Şenay – Mustafa Sayan – Rıfat Şanlıel – Mehmet Şenyaylar gibi çok yakın görüştüklerimiz ) çalıp okuyarak eserlerini dinletirlerdi. Güzel günlerdi ! Fesatlık yoktu ! Arkadan kuyu kazmak yoktu ! Efendim bu güzel haller içinde hayat devam ederken 45 ‘lik kayıtlarımda 3-4 şarkı LP’ için 15 şarkı okuttuklarını farkettim.  ‘‘ Abicim bu fazla şarkılar ne olacak ’’ diye sorduğumda ‘‘ Bazı şarkılar içimize sinmedi BİRİCİK , biz bunları iyice dinleyip seçmeleri yapıp piyasaya sunucaz ’’ dediler. Ben bir ritmci kızıyım arkadaşlar. Benim babam çok ünlü bir caz bateristiydi. ( Burhaneddin Tonguç ) zaten bende şarkıcı değildim Smile Levent lisesinde okuyordum. Boş zamanlarımda , babamla birlikte , plak kayıtlarına giriyor, alt yapıda percussion çalıyor , yövmiye alıyordum ( yaş 15 Smile ) daha sonra babam Mine Koşan’a 14 kişilik Grup Metronom’u kurup sahne aldıklarında ben yine ritm grubunda percussion ve tumba çalıyordum… Darbuka’da Pabuç Ahmet , yine percussion da Arto Tunç vardı. Bütün bunların yanı sıra gitar virtiözü Raffi Arslanyan’ dan klasik gitar dersleri alıyordum. Sağ el için 1 arpej metodu , toplamda 3 tane Arenas metot bitirdim…  Şimdi sorarım size… Gecesi gündüzü müzikle , hergün yeni birşeyler öğrenmekle geçen bir genç kızın ( hele ki o devir de ) içten pazarlıkla , sinekten nasıl yağ çıkarırım gibi bir takım pazarlıkları  bilebilmesi sizce münkünmüdür ?
      
      *                             *                                 *                                              
              3 ayda bir 45’ lik , 6 – 8 ayda bir LP çıkartılıyordu… Bu arada 2.5 yıl süren bir yurt dışı seyahatim oldu.  Orada Minareci,   Uzelli ve Türküola adlı şirketlerin olduğunu gördüm.  Mine Koşan’ın , benim ve Zat-ı muhteremin kasetlerinin leblebi , çekirdek gibi satıldığını gördüm. Hatta Hollanda başta olmak üzere bir çok ülkede canlı radyo programlarına katıldığımda , spiker arkadaş bu konuyu dile getirdiğinde çok sevindiğimi , memleketimizden 3000 km uzakta dahi şarkılarımızı dinlemekte olduklarının bana çok büyük gurur verdiğini söyledim.      
Bakın arkadaşlar bu kadar yıl altta dönen hesapları görememişim .  Az önce sizlere özel albümümden fotoğraflar paylaştım … Birazdan da  Almanya’daki şirketlerin klişeleşmiş logoları ile çıkan kasetlerin kapaklarını paylaşıcam… Ki ; bunların  bütün arşivci kardeşlerimde mevcut olduğundan adım gibi eminim… Bende oralar da ‘‘ Buldumcuk ’’ olmuş gibi amanında ünümüz Avrupayı – İngiltere’yi aştı diye garip garip sevinç göz yaşları dökerken  zat-ı muhteremler bu yapıtların Türkiye’deki kaymağını yedikleri yetmiyormuş gibi birde master bantları avrupada ki bu şirketlere 1000’lerce Mark karşılığı satarak rant sağlarlarmış. Ki ; o kasetler de hiçbir 45’liğimde, hiçbir LP’de olmayan şarkıları dinledik hep beraber.  Hani 3 şarkı ordan… 5 şarkı burdan …. Biz seçicez olayı var dı ya … Yaaa ! 
     
               Bak , bak,  bak bide bu işler var … Benim bir çok plağım kotayı doldurup geçtiği halde tenezzül edip bir ALTIN PLAK bile vermediler…  Şu yukarıdaki görüntünün biri bizim şirkette çıkmış , ikinci kez veya bilmem kaçıncı kez basımına ihtiyaç duyulduğuna göre malzeme bitmiştir.  Yani o plak Unkapanı tabiri ile almış yürümüştür  hatta işi götürmüştür!!!  ALTIN PLAKLARIM NEREDE , ALTIN PLAKLARIM NEREDE ?
           *                        *                                 *
              KORSAN meselesinde besteciler ve söz yazarları bildiğim kadarıyla sözleşmelerine göre hareket  etmektedirler. Yani o eserini bir şirkete Münhasıran verdiyse o şirket dahilinde kim okursa okusun eser sahibi hak talep edemez. Korsana HAYIR bence sadece bu konu ile ilgili olmalı . Zira müzisyenler eşlik ücretlerini zaten şirketten alıyorlar. Benim gibi saftirik okuyucular sırtı sıvazlanarak… Aaaa ne parası sen bizim ailemizdensin diyerek eve gönderiliyor , şirket desen yurt dışı ilişkilerde alan memnun veren memnun modunda… Fakat işin altında yine başka bir hesap var arkadaşlar…  İnsan psikolojisinde yasağa ve yasaklanmalara karşı iç güdüsel bir dürtü vardır , anlatabiliyormuyum ? Garibim vatandaş en sevdiği sanatçının yeni albümü çıkmış . satış reyonuna bir gidiyo… Amanınnn … Aman… albümü alsa eve yiyecek götüremeyecek …almasa içi yanacak… İşte tam o anda ZİNK diye iç güdüler harekete geçiyor… KORSANA HAYIR , KORSAN ALMAYIN Smile Smile  Dooğru gidiyor sokak satıcısına 2 lirayı basıyo albümü alıyo… Çünkü bir gece önce böyle bir konuşma dinlemiş … Potansiyel olarak dürtüklenmiş garibim farkında değil…                    

      *                               *                                 *                                     
            Ne müzisyen,  ne eser sahibi , nede okuyucu duymadan yaptıkları yurt içi yurt dışı anlaşmalarla ve kendi taşeron merdiven altı imalathanelerinde çok çok düşük maliyetlerle yine bu yapıtlara sahip olanlara ‘‘ N’aapıyosun bilader ’’ denildiğinde ‘‘ Eee kontrata imza atarken okusaydın kardeş ’’ diyor… Aslan gibi TC mahkemesinde kontratının nüshasını talep ettiğinde yüzü dahi kızarmadan ‘‘ Kontrat yok 10 gün çalıştı gitti  ’’ diyor pişkin ve şişkin suratıyla… 
            
           3 saattir yazıyorum arkadaşlar sormayın korsan nerede… En önde … Bak bak elinde korsan bayrağı var … 
     
    YÜRÜ BE KAPTAN KORSAN BEY AMCAM KİM TUTAR SENİ…
                         
                         Yuh yuh ben böyleysem 
                         Yuh yuh sen öyleysen …

                                                                                               
                                                     Saygılarımla
                                                                                                   
                                                            BİRİCİK
j8AWXJ.png
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi